OPEN DISCUSSIE FORUM-,JOHNNY

OPEN DISCUSSIE FORUM !

Datum: 01-05-2014

Door: JOHNNY

Onderwerp: FLUORIDE

Beste Johnny,



Medisch tijdschrift The Lancet schreef vorige maand dat er nu zes chemicaliën

geclassificeerd zijn als neurotoxine, waaronder fluoride.



Het mineraal fluoride zou nodig zijn voor een gezond gebit, maar in pure vorm is het

ook een giftig industrieel afvalproduct.



Het is de vraag of fluoride, zeker in hoge dosis, wel zo goed is voor onze gezondheid,

en of het opweegt tegen de zogezegd gunstige werking op onze tanden.



In sommige landen wordt fluoride aan het water toegevoegd, en vooral dat heeft

ernstige bijwerkingen. Klik hier voor het artikel.



Gelukkig de Hoge Raad fluoride in water al in 1973 verboden in Nederland.



Als fluoride wordt opgenomen door het tandglazuur, zijn de tanden beter bestand tegen

tandbederf. Maar veel van de fluoride in tandpasta wordt ook door de slijmvliezen opgenomen,

en stapelt zich daarna op in ons lichaam omdat ons lichaam kan fluoride niet afbreken.



Ook al krijg je elke dag maar een beetje binnen, na lange tijd kan dit mogelijk je

gezondheid beïnvloeden omdat het uiteindelijk wel om een hogere dosering gaat.



Klik hier voor meer info over fluoride, over de bijwerkingen en een suggestie

van mij voor andere tandpasta.



Ik hoop je reactie onderaan de blog te lezen.



Toegewijd aan jouw resultaat,

Datum: 30-04-2014

Door: Cherry

Onderwerp: vervuld zijn

Cherry
het is allemaal hetzelfde-
het enige verschil is dat de schuld- en zondeoffers (Oude Verbond/Testament) door Yeshua/Jezus voor altijd vervuld zijn.

Zoeker, Dit kun je zo niet schrijven. Jezus was toch zonder zonde!
En als ze voor altijd vervuld zijn, wat doet ons werk en dan nog toe?

Datum: 30-04-2014

Door: zoeker

Onderwerp: Re:vervuld zijn

Cherry


Yeshua/Jezus was het Lam dat zonder zonde was en geslacht werd tot vergeving van zonden.
De offers in de tempel waren een afschaduwing daarvan: ook toen was er al genade.

Lees maar eens over de offerwetten in Leviticus en ook Jesaja 53.
Hoe kun je de werkelijkheid zien als je de 'schaduw' niet weet ?


Er zijn niet alleen schuld- en offerwetten, maar ook nog andere.
Geen jota of tittel ervan wordt weggedaan !
Matt. 5: 17 ev.

En wie ze in het hart geschreven krijgt en daaraan gehoorzaam is:
dat is een teken dat de Geest/Ruach in hem/haar woont.


Als je meer wilt weten mag je me mailen-
zoekercontact@gmail.com

Hier reageer ik niet meer.

groet van mij

Datum: 29-04-2014

Door: zoeker

Onderwerp: groet



Dag Johnny


dank voor je gastvrijheid.
Is alles goed met je ?


groet van mij

Datum: 30-04-2014

Door: JOHNNY

Onderwerp: Re:groet

JA HOOR,ZOEKER,IK BEN VEEL MET DE MUZIEK BEZIG,ORGELS /KEYBOARDS/ENZ,
EN HEERLIJK VOORJAAR,,DUS VEEL TUINWERK,
MET MIJ EN JOSE GAAT HET VOORTREFFELIJK GOED.
-AAN S,HEREN ZEGEN,IS ALLES GELEGEN,ZWOEGEN DOET ER NIETS AAN TOE !
ALHOEWEL,ONKRUID MOET WEL GEWIED WORDEN,MAAR ZIE HET ALS EEN ONSPANNING.
GR.JOSE-JOHNNY

Datum: 30-04-2014

Door: zoeker

Onderwerp: Re:Re:groet


hey Johnny


doet me goed te horen dat het jullie goed gaat.
Alle zegen komt van Boven, inclusief de regen :-)

Praat me niet van onkruid- het is groeizaam weer.


Heenig an, houdoe en groot'n an Jose :-)



Datum: 29-04-2014

Door: zoeker

Onderwerp: wetten



Cherry


het is allemaal hetzelfde-

het enige verschil is dat de schuld- en zondeoffers (Oude Verbond/Testament) door Yeshua/Jezus voor altijd vervuld zijn.

Lees daarover in de Hebreeënbrief.


Ik ga er verder niet op in Cherry via Johnny's site-
ik heb gedurende al die jaren al vaak van alles uitgelegd.

Als je meer wilt weten mag je me mailen


zoekercontact@gmail.com



groet van mij


Datum: 29-04-2014

Door: JOHNNY

Onderwerp: APOCRIEFE GESCHRIFTEN !

Apocriefe geschriften

inhoud

Het woord apocrief komt uit het Grieks en betekent verborgen. Met apocriefe geschriften worden religieuze teksten bedoeld die niet tot de officiële bijbelteksten (canon) gerekend worden. De meeste zijn ontstaan tussen de tweede eeuw voor en na Christus. De term werd geïntroduceerd door Hieronymus (ca. 342-420), die er de boeken mee bedoelde die wel opgenomen waren in de Griekse Septuaginta maar niet in de Hebreeuwse bijbel.

Tussen rooms-katholieken en protestanten bestaat verschil van mening over welke oud-testamentische boeken nu apocrief zijn en welke niet. De katholieken rekenen Tobias, Judith, Wijsheid, Jezus Sirach, Baruch, 1 en 2 Makkabeeën en enkele hoofdstukken en aanhangsels van Daniël en Esther wél tot het Oude Testament, en noemen die geschriften deuterocanoniek. Onder de apocriefe boeken van het Oude Testament verstaan zij 3 Makkabeeën, 3 en 4 Ezra en het Gebed van Manasse. De protestanten zien al deze geschriften als apocrief. Andere, meestal later opgedoken geschriften noemen zij pseudepigrafen.

Over de volgorde in het Nieuwe Testament zijn katholieken en protestanten het wel eens. Katholieken beschouwen Hebreeën, 2 Petrus, 2 en 3 Johannes, Jakobus, Judas en Openbaring als deuterocanoniek. Er bestaan ook apocriefe geschriften bij het Nieuwe Testament, maar die zijn niet bij de Statenvertaling opgenomen. Het gaat hierbij om werken als het Evangelie van Thomas en de Oden van Salomo.

Tijdens de Synode van Dordrecht werd uitgebreid gediscussieerd over de opname van de apocriefen in de Statenvertaling. In de eerste druk werden de boeken voorafgegaan door een Waerschouwinge aen de lesers, waarin de onwaerachtige, fabeleuse, ende met de Canonijke boecken strijdende saken in de apocriefen worden opgesomd.

De apocriefen zijn voornamelijk in het Grieks overgeleverd. Een aantal ervan zijn hoogst waarschijnlijk oorspronkelijk in het Hebreeuws opgetekend, maar doordat ze door joodse schriftgeleerden niet tot de Tenach, de joodse bijbel, werden gerekend zijn veel van die oerversies verloren gegaan. Van Jezus Sirach is wel een Hebreeuwse versie bewaard gebleven.

De apocriefen in de Statenvertaling:
3 Ezra
4 Ezra
Tobit (Tobias)
Judith
Boek der Wijsheid (Wijsheid van Salomo)
Jezus Sirach (Ecclesiasticus)
Baruch incl. Brief van Jeremia (Baruch 6)
Esther (apocriefe deel)
Gebed van Azaria (Dan. 3)
Gezang in de vuuroven (Dan. 3)
Susanna (Dan. 13)
Bel en de draak (Dan. 14)
Gebed van Manasse
1 Makkabeeën
2 Makkabeeën
3 Makkabeeën

Waar is 2 Ezra? Dat zit zo: in de joodse Tenach waren de boeken die we nu kennen als Ezra en Nehemia één boek. Christelijke edities maakten er twee van, in de Vulgaat (382-405 n.C.) 1 Ezra en 2 Ezra genaamd. Vandaar dat de apocriefe Ezra's tellen vanaf 3. Zie ook dit overzicht van Ezra-versies.

En ja, apocriefe schrijf je met een f en niet met een v!

Statenvertaling on line - bijbel en kunst

Datum: 16-12-2014

Door: Cherry

Onderwerp: Re:APOCRIEFE GESCHRIFTEN !

Hoe het kan??? Apocrieve geschriften?

Als we er meer van willen weten, dan moeten we beginnen bij de christelijke geschiedschrijvers. Eusebius beschrijft o.a. hoe Josefus over de heilige Geschriften spreekt (Josefus in Apion 1, 2, 38-42, pag 717a) en in 'Eusebius Kerkgeschiedenis', Boek 3.10 e.v.
Hij beschrijft in 3.25 welke geschriften als oorspronkelijk worden erkend en welke niet. Ik citeer Eusebius:

"3.10 Hoe Josefus over de heilige Geschriften spreekt

1. Josefus zegt (Apion 1, 2,38-42, pag. 717a):
Men zal dan onder ons geen grote menigte van boeken vinden, die tegen elkaar aanlopen, want wij hebben er maar tweeëntwintig, die alles, wat er de ganse tijd onder ons voorgevallen is, behelzen, en aan welke men verplicht is geloof te geven.
2. Vijf zijn er van Mozes, die alles waf er gedurende bijkans drieduizend jaren tot aan zijn dood toe gebeurd is, nevens de geslachten van Adams nakomelingen beschrijft.
3. De profeten die na Mozes gekomen zijn, hebben in dertien boeken alles beschreven wat er sedert zijn dood tot aan de regering van Artaxerxes, zoon van Xerxes, Koning der Perzen, geschied is; de vier andere boeken behelzen lofzangen ter ere Gods, en voorschriften om onze zeden naar te regelen.
4. Alles wat er sedert Artaxerxes tot onze tijd voorgevallen is, heeft men insgelijks beschreven; maar omdat er toen geen precieze opvolging van profeten is geweest, gelijk tevoren, geeft men er hetzelfde geloof niet aan als aan de vorige.
5. Aan de vorige dragen wij zulk een eerbied toe, dat nog nooit iemand de stoutmoedigheid gehad heeft, om er iets af, of toe te doen, of het allerminste daarin te veranderen. Want wij merken ze aan als Goddelijk, en noemen ze ook zo; wij belijden dat wij die schriften zonder te schenden onderhouden, en dat wij desnoods gaarne het leven daarvoor willen laten.
6. Het leek mij goed om deze opmerkingen van de schrijver hier op te tekenen.
Dezelfde auteur stelde ook nog een werk samen, over De heerschappij van de rede; sommigen noemen dit terecht Het Makkabeeënboek; het gaat inderdaad over de strijd van de Hebreeën, die een manmoedige kamp leverden voor de ware godsdienst, zoals het beschreven wordt in de boeken over de Makkabeeën.
7. Aan het eind van boek twintig van zijn Oudheden meldt Josefus van plan te zijn om een werk van vier boeken te schrijven over God en Diens bestaan, volgens het speciale geloof van het joodse volk in dit opzicht; ook wilde hij schrijven over de wetten, waarin staat dat ze sommige dingen wel mogen doen, terwijl andere verboden zijn. Ook zegt hij andere werken geschreven te hebben.
8. Het lijkt mij goed om hier ook de opmerkingen weer te geven die Josefus aan het eind van zijn Oudheden maakt; daardoor worden de berichten die we van hem overnamen nog weer krachtig bevestigd. In die opmerkingen uit Josefus beschuldigingen jegens Justus van Tiberias; deze had net als Josefus een geschiedenis van zijn eigen tijd geschreven; maar Josefus beschuldigt hem ervan de waarheid geweld aan te doen en verwijt hem dat op verschillende manieren; dan gaat hij verder (Leven, pag. 505-506):
9. Doch ik heb zo niet gedaan, doordien ik mij nergens voor schroomde; maar heb de mijne aan die twee keizers ter hand gesteld, toen de oorlog nauwelijks geëindigd, en alles nog in verse geheugenis was; omdat mijn gemoed mij verzekerde dat dewijl ik niets gezegd had dan de waarheid, het ook goedgekeurd zou worden door zodanigen die er getuigenis van geven konden; waarin ik niet bedrogen geweest ben.
10. Ik vertoon deze ook aan velen die mede in die oorlog geweest waren, van welk getal de Koning Agrippa met enige zijner verwanten ook was.
11. En de Keizer Titus zelf begeerde dat de nakomelingen de kennis van al die grote daden uit geen andere boeken zouden behoeven te halen; want nadat hij die met zijn eigen hand ondertekend had, beval hij ze openlijk uit te geven. De Koning Agrippa heeft mij ook tweeënzestig brieven geschreven, die getuigenis geven van de waarheid der zaken welke ik verhaald heb.
Twee van die brieven werden door Josefus in zijn eigen werk opgenomen.
Tot zover over Josefus.
Ik ga nu weer verder met het vervolg van mijn verhaal."
Aldus Eusebius.

De vraag is dan wie heeft het woord apocrief uitgevonden.

Datum: 29-04-2014

Door: Cherry

Onderwerp: wetten en wetten

Over welke wetten dat jullie het alsmaar hebben.
De liefdeswet, het Verbond van de Sinaï welke door Jezus de wet van Mozes werd genoemd, Handelingen 15 heb je waarschijnlijk doorgestreept, de wet van het geloof, kortom, noem de dingen bij de naam! De wet en de profeten (de boeken van Mozes en de profeten werden de wet genoemd)

<< 33 | 34 | 35 | 36 | 37 >>

Nieuw bericht

YOUTUBE LIJST

De lijst is leeg.

YOUTUBE LIJST

De lijst is leeg.