OPEN DISCUSSIE FORUM-,JOHNNY

OPEN DISCUSSIE FORUM !

Datum: 11-02-2016

Door: Cherry

Onderwerp: Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:NIEUW OPEN DISCUSSIE FORUM!

Marten Dek op LinkedIn.
Marten Dek | Facebook

Hoera, nu is het tijd voor een feestje!!
Hij is echt weg.
Cherry

Datum: 23-02-2016

Door: Cherry

Onderwerp: Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:NIEUW OPEN DISCUSSIE FORUM!

De ooievaar is vandaag op zijn nest geland.
Cherry

Datum: 04-03-2016

Door: Cherry

Onderwerp: Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:NIEUW OPEN DISCUSSIE FORUM!

Na de ooievaar is Marten ook weer geland.

Cherry

Datum: 06-03-2016

Door: Cherry

Onderwerp: Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:NIEUW OPEN DISCUSSIE FORUM!

OP WELKE DAG WAS DE OPSTANDING:
DE BIJBEL ZEGT HET ONS:
Verschijningen van Jezus

“Nadat Hij ’s morgens vroeg op de eerste dag van de week was opgestaan, vertoonde Hij zich het eerst aan Maria van Magdala, bij wie Hij zeven demonen uitgedreven had” (MARKUS 16:9).

En jullie durven beweren dat het niet waar is zoals het in de Bijbel staat. Vanwaar die verstoktheid? Leg eens uit!
Cherry

Datum: 17-03-2016

Door: Cherry

Onderwerp: Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:NIEUW OPEN DISCUSSIE FORUM!

Marten, het Paasfeest nadert, ik leg het je nog een keertje uit hoe het zit met de datum

De datering van de kruisiging en opstanding
Jezus wordt gekruisigd op de dag voor de sabbat, derhalve op een vrijdag. Het vindt tevens plaats bij het begin van het Pesachfeest, het Joodse Pasen. Pesach begon met het offeren van een lam op de 14de dag van de maand Nisan. Dit lam werd na zonsondergang in huiselijke kring gegeten. Bij zonsondergang begon volgens de Joodse dagrekening een nieuwe dag. Het Pesachmaal vindt dus plaats aan het begin van 15 Nisan. Op de avond van het laatste avondmaal wordt het Pesachmaal door Jezus en zijn leerlingen genuttigd, waarbij Hij het Avondmaal heeft ingesteld.

Jezus wordt die nacht gearresteerd en de volgende dag gekruisigd. Het is dan nog steeds 15 Nisan. Jezus is dus gekruisigd op vrijdag 15 Nisan. Het vond plaats toen Pontius Pilatus landvoogd was. Aangezien Pontius Pilatus landvoogd was in de jaren 26 tot 36, komen alleen de jaren 27, 30 en 33 in aanmerking.
Want de 15de dag van de maand Nisan van de andere jaren tijdens de regering van Pontius Pilatus vielen niet op een vrijdag.

Het optreden van Johannes de Doper wordt volgens Lucas 3:1 gedateerd in "het 15de jaar van de regering van keizer Tiberius". Het optreden van Johannes ging onmiddellijk vooraf an het moment waarop Jezus zijn werk begon. Tiberius werd keizer in augustus van het jaar 14 en begon zijn 15de jaar op 1 oktober 27.
Volgens de Syrische (Seleucidische) kalender nam men als begin van een nieuw regeringsjaar 1 oktober aan. Aangezien Tiberius keizer werd in augustus 14, begon zijn tweede regeringsjaar op 1 oktober van dat jaar en het 15de regeringsjaar op 1 oktober 27. Daaruit volgt dat Johannes de Doper ín de herfst van 27 is begonnen met zijn werk. De doop van Jezus kan rond januari 28 worden geplaatst.

Lucas 3: 28 stelt: "Jezus begon zijn verkondiging toen hij ongeveer dertig jaar was". Omdat Herodes de Grote nog in functie was toen Jezus werd geboren, moet Jezus in 5 of 4 v. Chr. geboren zijn (Herodes sterft in 4 v. Chr.). In 28 is Jezus 31 of 32 jaar (het jaar 0 telt niet mee, want heeft nooit bestaan), wat binnen 'ongeveer dertig jaar' valt.
Het evangelie van Johannes, dat drie Paasvieringen vermeldt, dateert het eerste Paasfeest (waarbij de Tempelreiniging plaatsvond) 46 jaar na aanvang van de bouw van de tempel (Johannes 2: 20). De bouw van de tempel van Herodes was volgens de Joodse geschiedschrijver Flavius Josephus begonnen in 19 voor Chr. 46 Jaar later bevinden we ons ín 28 na Chr. (het jaar 0 telt immers niet mee). Het vermelde Paasfeest (met de Tempelreiniging) is dus van maart 28.

Het actieve leven van Jezus heeft volgens het Johannesevangelie drie jaar beslagen, wat
overeenkomt met zijn dood in het voorjaar van het jaar 30. De andere evangeliën beschrijven maar één Paasfeest (namelijk dat van het jaar 30), maar daaruit kan niet worden afgeleid dat het actieve optreden van Jezus uit slechts één jaar bestond.
De maand Nisan van het jaar 30 begint op 23 maart. Uitgaande van het feit dat de Joodse maand slechts 30 dagen heeft (en niet 3l zoals onze maand maart), staat de datum van 15 Nisan 30 gelijk aan 7 april 30. De opstanding heeft op zondag 9 april 30 plaatsgevonden en het eerste christelijke Pinksteren kan op 28 mei 30 worden gedateerd.
Ook C.P. Thiele, Jezus, waar of niet, Kampen, 2006, houdt als datum voor de kruisiging van ezus 7 april 30 aan. Zo ook H. Nelissen, Het evangelie volgens Johannes, Bilthoven, 1964 (pag. 437).

Het rekenwonder Cherry

Datum: 24-03-2016

Door: Cherry

Onderwerp: Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:NIEUW OPEN DISCUSSIE FORUM!

Zei Marten: 1Co 7:19 De besnijdenis is niets, en de voorhuid is niets, maar de onderhouding der geboden Gods.

Nee, je pikt er weer een regelk tussenuit! Het gaat hier over sexualiteit en huwelijk.

De besnijdenis is wel iets van de voorhuid en de besnijdenis betekent dat je niets van jouw eigen vlees moet verwachten en dat je je vlees weg moet doen en alles van Hem moet verwachten. Bon.
Cherry

Datum: 24-03-2016

Door: Cherry

Onderwerp: Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:NIEUW OPEN DISCUSSIE FORUM!

Jammer, dat jij Marten Dek zulke mooie beloften als het scheuren van het Voorhangsel, geen genade vinden in jouw ogen en op jouw site! Ben je soms bekeerd door de bokkepoot?
En dit dan?:Over de slavin en de vrije vrouw, mag zeker ook niet van jouw geloof op je site!

Maar toch, want de geschiedenis van Hagar in Genesis 21 vormt in meerdere opzichten de tegenhanger van het verhaal van Genesis 16. Beide verhalen speelden zich af in de woestijn, bij een waterput (respectievelijk de put van de Levende en de put van de eed). In beide gevallen kreeg Hagar een Goddelijke openbaring ten aanzien van haar zoon. In Genesis 16 was zij zwanger van Ismaël, maar in Genesis 21 moet haar zoon een jongen dan een jaar of zeventien zijn geweest. In beide verhalen zag God naar haar om (Ismaël betekent ‘God hoort’). Hij hoorde naar Hagars ellende, maar Hij hoorde ook naar de stem van de jongen (Genesis 16:11; 21:17).
In Genesis 16 was Hagar op de vlucht voor haar meesteres Sarai. Die vlucht was voortijdig en daarom moest zij teruggaan.

In Genesis 21 was haar vertrek definitief en in overeenstemming met Gods gedachten. De zoon van de slavin zou niet erven met Isaak, de zoon van de belofte. Hierin zijn diepe geestelijke lessen verborgen, zoals Paulus laat zien in Galaten 4.

Het iliustreert belangrijke beginselen. De apostel toont ons in dit hoofdstuk dat de Kerk/Gemeente een ander erfdeel heeft dan het aardse volk van God, het tegenwoordige Jeruzalem.

Jodendom en christendom staan niet op één lijn met elkaar, zoals er ook een hemelsbreed verschil was tussen Ismaël en Isaak. Wij zijn geen kinderen van een slavin, maar van de vrije.
Het hemelse Jeruzalem is onze moeder, daarom zijn wij vrij van slavernij van de wet.

De bedeling van de wet is een ánder regime dan de heerschappij van de genade – die nu door rechtvaardigheid regeert tot het eeuwige leven door Jezus Christus, onze Heer (Romeinen 5:21). Daarom staan wij als christenen niet onder de wet, maar onder de heerschappij van de genade (Romeinen 6:14-15).

De conclusie moet dan ook zijn dat er voor judaïsme en wetticisme geen plaats is in de Kerk/Gemeente. Ze dienen te worden weggedaan, evenals de slavin met haar zoon werd weggezonden uit het huis van Abraham (Galaten 4:21-37).

Ismaël is een beeld van de natuurlijke mens, die zijn weg in eigen kracht gaat. Hij zou ‘een wilde ezel van een mens zijn’ (Genesis 16:12). Maar vlees en Geest kunnen niet samengaan. Vlees en wereld gaan echter wel met elkaar samen (vgl. Genesis 21:21).

Er is echter ook een belangrijke profetische les aan dit voorval te ontlenen. Dat Ismaël werd weggezonden, betekende niet dat er voor hem helemaal geen toekomst was weggelegd. Hij werd wel degelijk gezegend, omdat hij ook een nakomeling van Abraham was. Gods belofte was: “Maar ook de zoon der slavin zal lk tot een volk stellen, omdat hij uw nakomeling is” (Genesis 21:13). Er is zelfs sprake van “een groot volk” (Genesis 21:18) . Zoals reeds eerder door God was aangekondigd, kwamen er twaalf vorsten uit hem voort (Genesis 17:20; 25:16).

Het is frappant dat de stammen van Israël ook twaalf in getal waren. Daarom is de zoon van de slavin, Ismaël, een beeld van het aardse Israël – dat in de eindtijd ook een rijke zegen zal wegdragen.

De lijn van de belofte, de lijn van Gods verbond liep echter via Isaak. Met hem sloot de Eeuwige “een eeuwig verbond” (Genesis 17:19). Isaak, de zoon die werd geofferd en later bij wijze van spreken weer opstond uit de doden, was een type van Christus (Hebreeën 11:17-19). Door Christus, het beloofde Zaad, behoren wij als gelovigen uit de volken nu ook tot Abrahams nageslacht. Wij zijn vast met Hem verbonden; en in Hem zijn wij gezegend met allerlei geesteiijke zegen in de hemelse gewesten. De hemelse Kerk heeft dan ook een uniek erfdeel. Als kinderen van de belofte en kinderen van de vrije zijn wij erfgenamen van God en mede-ërfgenamen van Christus (Romeinen 4:9-25; Galaten 3:16-29).

Verbeter je wat Marten Dek!
Cherry

Datum: 05-04-2016

Door: Cherry

Onderwerp: Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:NIEUW OPEN DISCUSSIE FORUM!

Het komt nu aan op eerlijkheid!
Cherry april 5, 2016 om 11:49 am
Je reactie is in afwachting van moderatie.

Mooi dat mijn antwoord onder de mat werd geveegd. Dus Marten, je vraagt eerst en dan geef ik antwoord en dan doe je net alsof er nietgs gebeurd is. Marten, dat is een vorm van liegen! Je gaat wel erg ver voor de ZDA. Zelfs liegen.

Marten,
Als je gelijk hebt, dan krijg je het van mij.
Eerst even mijn vertalingen nakijken, op jouw advies:

Marcus 16:

Statenvertaling van 1940.
9 En als Jezus opgestaan was des morgens vroeg op den eersten dag der week, verscheen hij eerst aan Maria Magdaléna, uit welke hij zeven duivelen uitgeworpen had. Joh.20:11-18.

Boek: 9 Jezus was op zondagmorgen vroeg weer levend geworden. De eerste die Hem daarna zag, was Maria van Magdala, uit wie Hij zeven boze geesten had weggejaagd.

GNB: 9 Toen Jezus in de vroege ochtend van de eerste dag van de week was opgestaan uit de dood, verscheen hij het eerst aan Maria van Magdala, de vrouw uit wie hij zeven demonen had gedreven.

NBG 51: 9 Toen Hij des morgens vroeg op de eerste dag der week opgestaan was, verscheen Hij eerst aan Maria van Magdala, van wie Hij zeven boze geesten uitgedreven had.

SV : 9 En als Jezus opgestaan was, des morgens vroeg, op den eersten dag der week, verscheen Hij eerst aan Maria Magdalena, uit welke Hij zeven duivelen uitgeworpen had.

Telos: 9 Toen Hij nu was opgestaan, vroeg op de eerste dag van de week, verscheen Hij eerst aan Maria Magdalena, uit wie Hij zeven demonen had uitgedreven.

WV 78: 9 Nadat Hij in de vroege morgen van de eerste dag van de week verrezen was, verscheen Hij het eerst aan Maria Magdalena, uit wie hij zeven duivels had uitgedreven.

wv 95: 9 Nadat Hij ‘‘s morgens vroeg op de eerste dag van de week was opgestaan, vertoonde Hij zich het eerst aan Maria van Magdala, bij wie Hij zeven demonen uitgedreven had.

Is het misschien mogelijk dat jouw vertaling niet helemaal correct is? Als ik jou was, zou ik er maar eens over nadenken!!
Cherry

Datum: 06-04-2016

Door: Cherry

Onderwerp: Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:NIEUW OPEN DISCUSSIE FORUM!


Zei Cherry: Mc.16:9 Nadat Hij ’s morgens vroeg op de eerste dag van de week was opgestaan, …

Dan MD: In mijn Bijbel staat, je moet niet de nieuwere vertalingen nemen, ..

Cherry de andere vertalingen staan hierboven, maar dat heeft niet geholpen dat Marten zou zeggen dat hij ongelijk heeft.

Ik denk dat ie met 2 Molensteengeboden om zijn nek heeft.

MD het is geen schande om je ongelijk eens te bekennen!!!

Andere berekening:
De datering van de kruisiging en opstanding Jezus wordt gekruisigd op de dag voor de sabbat, derhalve op een vrijdag. Het vindt tevens plaats bij het begin van het Pesachfeest, het Joodse Pasen. Pesach begon met het offeren van een lam op de 14de dag van de maand Nisan. Dit lam werd na zonsondergang in huiselijke kring gegeten.
Bij zonsondergang begon volgens de Joodse dagrekening een nieuwe dag. Het Pesachmaal vindt dus plaats aan het begin van 15 Nisan. Op de avond van het laatste Avondmaal wordt het Pesachmaal door Jezus en zijn leerlingen genuttigd, waarbij Hij het Avondmaal heeft ingesteld.

Jezus wordt die nacht gearresteerd en de volgende dag gekruisigd. Het is dan nog steeds 15 Nisan. Jezus is dus gekruisigd op vrijdag 15 Nisan. Het vond plaats toen Pontius Pilatus landvoogd was. Aangezien Pontius Pilatus landvoogd was in de jaren 26 tot 36, komen alleen de jaren 27, 30 en 33 in aanmerking.
Want de 15de dag van de maand Nisan van de andere jaren tijdens de regering van Pontius Pilatus vielen niet op een vrijdag.

Het optreden van Johannes de Doper wordt volgens Lucas 3:1 gedateerd in “het 15de jaar van de regering van keizer Tiberius”. Het optreden van Johannes ging onmiddellijk vooraf aan het moment waarop Jezus zijn werk begon. Tiberius werd keizer in augustus van het jaar 14 en begon zijn 15de jaar op 1 oktober 27.
Volgens de Syrische (Seleucidische) kalender nam men als begin van een nieuw regeringsjaar 1 oktober aan. Aangezien Tiberius keizer werd in augustus 14, begon zijn tweede regeringsjaar op 1 oktober van dat jaar en het 15de regeringsjaar op 1 oktober 27. Daaruit volgt dat Johannes de Doper ín de herfst van 27 is begonnen met zijn werk. De doop van Jezus kan rond januari 28 worden geplaatst.

Lucas 3: 28 stelt: “Jezus begon zijn verkondiging toen hij ongeveer dertig jaar was”. Omdat Herodes de Grote nog in functie was toen Jezus werd geboren, moet Jezus in 5 of 4 v. Chr. geboren zijn (Herodes sterft in 4 v. Chr.). In 28 is Jezus 31 of 32 jaar (het jaar 0 telt niet mee, want heeft nooit bestaan), wat binnen ‘ongeveer dertig jaar’ valt.
Het evangelie van Johannes, dat drie Paasvieringen vermeldt, dateert het eerste Paasfeest (waarbij de Tempelreiniging plaatsvond) 46 jaar na aanvang van de bouw van de tempel (Johannes 2: 20). De bouw van de tempel van Herodes was volgens de Joodse geschiedschrijver Flavius Josephus begonnen in 19 voor Chr. 46 Jaar later bevinden we ons ín 28 na Chr. (het jaar 0 telt immers niet mee). Het vermelde Paasfeest (met de Tempelreiniging) is dus van maart 28.

Het actieve leven van Jezus heeft volgens het Johannesevangelie drie jaar beslagen, wat overeenkomt met zijn dood in het voorjaar van het jaar 30. De andere evangeliën beschrijven maar één Paasfeest (namelijk dat van het jaar 30), maar daaruit kan niet worden afgeleid dat het actieve optreden van Jezus uit slechts één jaar bestond.
De maand Nisan van het jaar 30 begint op 23 maart. Uitgaande van het feit dat de Joodse maand slechts 30 dagen heeft (en niet 3l zoals onze maand maart), staat de datum van 15 Nisan 30 gelijk aan 7 april 30. De opstanding heeft op zondag 9 april 30 plaatsgevonden en het eerste christelijke Pinksteren kan op 28 mei 30 worden gedateerd.
Ook C.P. Thiele, Jezus, waar of niet, Kampen, 2006, houdt als datum voor de kruisiging van Jezus 7 april 30 aan. Zo ook H. Nelissen, Het evangelie volgens Johannes, Bilthoven, 1964.
(pag. 437).

Ik was altijd al een vlotte blonde slimme in rekenen.
En jij? Ik wacht erop dat je je ongelijk toegeeft! De ZDA zit totaal fout. En daar moet je mij de schuld niet van geven.

Cherry

Datum: 15-04-2016

Door: Cherry

Onderwerp: Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:NIEUW OPEN DISCUSSIE FORUM!

Marten, je moet eerst opnieuw geboren worden!!, anders kun je het Kon inkrijk niet zien!

Cherry

<< 48 | 49 | 50 | 51 | 52 >>

Nieuw bericht

YOUTUBE LIJST

De lijst is leeg.

YOUTUBE LIJST

De lijst is leeg.