OPEN DISCUSSIE FORUM-,JOHNNY

OPEN DISCUSSIE FORUM !

Datum: 22-04-2016

Door: Cherry

Onderwerp: Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:NIEUW OPEN DISCUSSIE FORUM!

Marten wil van zijn ongelijk niets weten:

Er staat dat Jezus op de eerste dag van de week is opgestaan. Marcus 16:9. De eerste dag van de week is zondag:

[9] Nadat Hij ’s morgens vroeg op de eerste dag van de week was opgestaan, .. Hoezo ik tel achterstevoren. Ik tel maar tot 1. Dat ik dit ook nog moet uitleggen???!!!

En 2. de Emmausgangers vind je de bevestiging. Dat was op zondagmorgen en dat was de derde dag nadat Jezus gekruisigd was en dan tel je een dag terug, dan zit je op de 2de dag datis dan de zaterdag en dan tel je nog een dag en dat is de vrijdag en dat was de dag dat Jezus gekruisigd is. Dit is onweerlegbaar. Je kunt het van twee kanten uittellen, daar kan geen Chas met zijn telraamwinkel tegenop!!
Dus zondag was de 3e dag, dan was zaterdag de tweede dag en dan was vrijdag de dag waarop Jezus gekruisigd werd.

En 3 vinden we dit opnieuw bevestigd bij de wacht van de Romeinen voor het graf
Mt.27: Wachters bij het graf
[62] De volgende dag, dat wil zeggen na de voorbereidingsdag, gingen de hogepriesters en de farizeeën samen naar Pilatus [63] en zeiden: ‘Heer, wij moesten eraan denken dat die misleider tijdens zijn leven gezegd heeft: “Na drie dagen zal Ik tot leven gewekt worden.” [64] Geef dus het bevel om het graf te beveiligen tot de derde dag. Want anders komen zijn leerlingen Hem stelen en zeggen ze tegen het volk: “Hij is opgewekt uit de doden.” Die laatste misleiding zou erger zijn dan de eerste.’ [65] Pilatus zei tegen hen: ‘U krijgt een wacht. Ga veiligheidsmaatregelen treffen zoals u nodig acht.’ [66] Ze gingen weg en na de steen verzegeld te hebben, beveiligden ze het graf met de wacht.


En 4. Joh.19: [42] Omdat het de Joodse voorbereidingsdag was en het graf dichtbij lag, legden ze Jezus daarin neer.

En 5. Lc. 23:[54] Het was voorbereidingsdag en de sabbat zou zo aanbreken.

Als het anders wilt, dan moet je liegen, en dat wil je toch niet????
Geef maar gewoon toe Marten, en zeg maar: Cherry je hebt gelijk!
Je bent nu zielig geworden Marten door je ongelijk vast te houden!!

Cherry

Datum: 30-04-2016

Door: Cherry

Onderwerp: DE ZEVEN BERGEN

Marten Dek, zie eens hoe jij misgekleund hebt met jouw visie over de hoer en de zeven bergen!!! Wie jij valselijk beschuldigd hebt, die moet je eigenlijk excuus gaan maken. Zo hoort dat te gaan.

DE ZEVEN BERGEN
Babel werd door de profeet "berg van verderf" genoemd (Jeremia 51:25). De zeven bergen (koppen) waarop de hoer Babel is gezeten beelden de volgende wereldrijken uit:
1: Egypte, 2: Assyrië, 3: Babylonië, 4: Medo-Perzië,
5: Griekenland 6: het Romeinse rijk en
7: het herstelde Romeinse rijk.
Het Romeinse Rijk was er in de tijd dat Johannes leefde en het heerste over drie continenten. Over een groot deel van Europa, Noord-Afrika en West-Azië. Dit was een machtig rijk dat langzaam uiteen viel en dat in de eindtijd uit de afgrond zal oprijzen. Het heeft daarom een duivels karakter: "Het beest dat u gezien hebt, was, en is niet meer; het zal weer opstijgen uit de afgrond en ten onder gaan. De bewoners van de aarde van wie de namen niet staan opgeschreven in het boek des levens van de grondlegging van de wereld af, zullen zich verbazen bij het zien van het beest, want het was, en is niet, en het zal komen" (Openbaring 17:8).
Het laatste wereldrijk kent twee fases van heerschappij. Eerst een democratie die uit een tienstatenfederatie bestaat. Dat zijn de tien horens van het beest (vgl. Daniël 2:41-42). Daarna een door de antichrist geleide statenfederatie.
Het zal daarom eerst een democratie zijn, waarvan hij als president het hoofd is. Daarna, halverwege de laatste Jaarweek, zal dat veranderd worden in de dictatuur van het beest. Zo lezen we in vers 11: Het beest dat was, en niet is, is zelf de achtste en toch een van de zeven, en het gaat ten onder".

Datum: 30-04-2016

Door: Cherry

Onderwerp: Re:DE ZEVEN BERGEN

Een gelovige is niet onder het sabbatsgebod. De apostel Paulus leert ons: als je een dag houdt, doe het voor de Heer.
Ro 14:4 Wie bent u, dat u andermans huisknecht oordeelt? Of hij staat of valt, gaat zijn eigen heer aan. En hij zal staande gehouden worden, want de Heer is machtig hem staande te houden.
Ro 14:5 Want de een stelt de ene dag boven de andere dag, maar de ander stelt alle dagen gelijk. Ieder zij in zijn eigen denken ten volle verzekerd.
Ro 14:6 Wie de dag in acht neemt, neemt hem in acht voor de Heer. En wie eet, eet voor de Heer, want hij dankt God; en wie niet eet, laat het na voor de Heer, en hij dankt God.
Ro 14:7 Want niemand van ons leeft voor zichzelf en niemand sterft voor zichzelf;
Ro 14:8 want hetzij wij leven, wij leven voor de Heer; hetzij wij sterven, wij sterven voor de Heer; hetzij wij dan leven, hetzij wij sterven, wij zijn van de Heer.
Ro 14:9 Want daartoe is Christus gestorven en levend geworden, opdat Hij zou heersen zowel over doden als over levenden.
Ro 14:10 Maar u, waarom oordeelt u uw broeder? Of ook u, waarom minacht u uw broeder? Want wij zullen allen voor de rechterstoel van God gesteld worden;

De sabbat na de dood van de Heiland was 'groot'.
Joh 19:31 Opdat de lichamen niet aan het kruis zouden blijven op de sabbat, daar het de voorbereiding was (want de dag van die sabbat was groot), verzochten de Joden dan Pilatus, dat hun benen gebroken en zij weggenomen zouden worden.

Deze dag van de sabbat was 'groot', aangezien de gewone wekelijkse sabbat samenviel met de eerste dag van Ongezuurde Broden, die eveneens een rustdag was.

Datum: 17-05-2016

Door: Cherry

Onderwerp: Re:Re:DE ZEVEN BERGEN

Antwoord aan Chas: Paulus zegt het zo:

“God heeft ons niet bestemd om zijn toorn te ondergaan, maar om het heil te verwerven door Jezus Christus. Hij is voor ons gestorven, opdat wij met Hem verenigd zouden leven.
Weest altijd blij, bidt zonder ophouden, weest dankbaar voor alles!”

Paulus verkondigt de vrijheid van de Mozaïsche wet
“Toen ik veertien jaar na mijn bekering met Barnabas naar Jeruzalem reisde, legde ik de Heilsboodschap, die ik onder de heidenen verkondig, voor aan de Steunpilaren, om niet voor niets te lopen. Maar zij legden mij geen verdere last op, en Titus, mijn helper, die toch Griek was, werd niet gedwongen zich te laten besnijden. De Steunpilaren reikten mij en Barnabas de rechterhand als teken van gemeenschap. Wij werden tot de heidenen gezonden, en zij wendden zich tot de Joden.

Daarom verkondig ik: De mens wordt niet gerechtvaardigd door de onderhouding van de wet, maar door het geloof in Christus Jezus. Ik ben voor de wet gestorven, om voor God te leven. Met Christus ben ik gekruisigd. Niet ik leef meer, maar Christus leeft in mij. Ik leef in het geloof aan de Zoon van God, die zich voor mij heeft overgeleverd uit liefde. Ik verklaar de genade van God niet voor machteloos. Zou er namelijk rechtvaardiging zijn door de wet, dan zou Christus voor niets zijn gestorven. Er staat echter geschreven: De rechtvaardige leeft uit het geloof.

Voordat het geloof kwam, waren wij als in een gevangenis opgesloten onder de wet. De wet was onze tuchtmeester tot aan Christus, opdat wij eens door geloof gerechtvaardigd zouden worden. Maar nu het geloof gekomen is, staan wij niet meer onder de tuchtmeester. Neen! Thans zijt gij allen door het geloof in Christus Jezus zonen van God. God zond Hem en stelde Hem onder de wet, opdat Hij de mensen van de wet zou verlossen en hun het kindschap van God zou schenken. Gij allen die in Christus gedoopt zijt, hebt u met Christus bekleed. Er is geen Jood meer of Griek, geen slaaf of vrije, geen man of vrouw. Gij allen zijt één in Christus Jezus. (2:1 -9,14 -21; 3:11,23-28; 4:4v).

Het leven in de vrijheid
Christus heeft ons vrijgemaakt om vrij te zijn. Laat u dus geen slavenjuk meer opleggen. Misbruikt echter de vrijheid niet als voorwendsel om naar het vlees te leven. Leeft naar de Geest; dan zult gij de begeerte van het vlees niet vervullen. Het vlees begeert een leven tegen de Geest, de Geest echter een leven tegen het vlees. De werken van het vlees zijn ontucht, losbandigheid, afgoderij, toverij, twist, afgunst, toorn, nijd, dronkenschap, braspartijen en dergelijke meer. Wie dergelijke dingen doet, kan de heerschappij van God niet erven. De vrucht van de Geest daarentegen is liefde, blijdschap, vrede, geduld, vriendelijkheid, goedheid, trouw, zachtmoedigheid, ingetogenheid. Wanneer wij nu levend zijn door de kracht van de Geest, laten wij dan ook in de kracht van de Geest handelen! (15:1,13-25).

Cherry

Datum: 25-05-2016

Door: Cherry

Onderwerp: Re:Re:Re:DE ZEVEN BERGEN

Dus niet voor niets gaf God de Sabbat aan de mens als Teken dat wij bij God horen.
Met vr. gr.
Marten Dek.
-------------------------------------
Dan leg ik het je uit.
God sloot in de Sinaï een Verbond met Mozes en de Israëlieten. Zie Genesis 5:
Openbaring op de Sinai
[1] Mozes riep heel Israël bijeen en sprak tot hen: ‘Israël, luister naar de voorschriften en bepalingen die ik heden voor u afkondig. Leer die en volbreng ze nauwgezet. [2] De Heer onze God heeft bij de Horeb een verbond met ons gesloten. [3] De Heer heeft dat verbond niet met onze voorouders gesloten, maar met ons, met iedereen die hier vandaag nog in leven is.

Dus gaf God niet de sabbath aan de mens, maar God sloot een Verbond met Mozes en de Israëlieten. Dat noemen we het Oude Verbond.
Het Nieuwe Verbond begint als het Voorhangsel van boven naar beneden scheurt.
Voor die tijd was dus alles wat voor de Israëlieten gold volgens het Oude Verbond. Immers ieder jaar moest de hogepriester in de tempel een zoenoffer opdragen. Dat kon alleen maar in de tempel in Jeruzalem en ook alleen maar door de hogepriester.
En omdat God het offer van Jezus aannam, op dat moment scheurde het voorhangsel en pas toen was er het Nieuwe Verbond.

Nu is voor ons het geloof in Jezus Christus het Nieuwe Verbond in Zijn Bloed. Jezus sprak op de vooravond: Dit is de beker van het Nieuwe Eeuwigdurende Verbond in Mijn bloed...tot vergeving van de zonden...
Jezus is nu onze Hogepriester.
En dit alleen is onze redding.
Hou je voortaan bij datgene wat waar is.
Cherry

Datum: 27-05-2016

Door: Cherry

Onderwerp: Re:Re:Re:Re:DE ZEVEN BERGEN

Marten, nog een keer voor jou:
In de Sinaï sloten Jahweh God (dat is de Verbondsgod van Israël) met Mozes het volk Israël het Verbond van de Sinaï. Eén overtreding levert voor de overtreder de doodstraf op.
Jezus maakte het Verbond dat God met Abraham sloot, dat is het Nieuwe Verbond. Wij leven volgens dat nieuwe Verbond in Jezus bloed tot vergeving van de zonden.
Dat Verbond volg je door het geloof in Jezus en Hem als Redder aan te nemen.
Je kunt deze 2 verbonden niet door elkaar haspelen.
Het Sinaï verbond is een wetsverbond. Dat is beloning of straf.
Het Nieuwe Verbond is rechtvaardiging in Christus.
Daarom zegt Paulus ook: Wie door de wet behouden wil worden, is van de genade vervallen.
Of is dit te moeilijk voor jou Marten??
Kom op en bekeer je!
En als ik ongelijk heb, zeg me dan waar???
Cherry

En verder schreef Marten: "Mr 2:27 En Hij zeide tot hen: De sabbat is gemaakt om den mens, niet de mens om den sabbat."

Maar jij legt dat anders uit dan dat er staat. Jij legt uit dat de mens voor de sabbath gemaakt is en daar getuigt al jouw geschijf van. Jij maakt van de mens een slavin van de sabbath, dat deden de Farizeeën precies zo!
Cherry

Datum: 02-06-2016

Door: Cherry

Onderwerp: Re:Re:Re:Re:Re:DE ZEVEN BERGEN

Voor Marten,

1.
Bij het zogenaamde apostelconcilie (omstreeks het midden van de eerste eeuw) werden die oudtestamentische verplichtingen vastgelegd, waaraan de tot het christendom bekeerde heidenen in elk geval hadden te voldoen. Daaronder viel: het zich onthouden van vlees van 'verstikte' - dus niet geslachte - dieren en van hun bloed.
Over de sabbatviering zelf staat er echter niets Handelingen 15:20).

2.
Ons kalenderjaar is een kunstwerk, waarin de vier grondritmen van de dag, de week, de maand en van het jaar zelf op gecompliceerde wijze met elkaar in samenhang staan. Zij zijn op bijzondere manier verbonden met alles wat zich om ons heen in de kosmos afspeelt.
Binnen het jaar kent men tal van ritmen.
Dat van de maan is anders dan dat van de zon. De zon heeft jaarlijks twintig minuten meer nodig om weer op hetzelfde punt in de kosmos aan te komen.

3.
Aan het eind van het Nieuwe Testament echter, in de Openbaring van Johannes, wordt een nieuwe naam ingevoerd, een zinvolle, waardige naam. Johannes, de grijsaard, schouwt op Patmos de als de zon in licht en kracht stralende verschijning van de opgestane Heer 'op de dag des Heren' (1:10).
Deze nieuwe naam vindt algemeen ingang. Omstreeks het jaar 107 waarschuwt bisschop Ignatius van Antiochië, de martelaar, de gemeente te Magnesia voor wat hij noemt 'sabbatisering'. Hij bedoelt daarmee een terugval in de sabbatcultus. Volgens hem doet men er veel beter aan, te leven 'in de geest van de dag des Heren' (kata kyriakèn), 'op welke dag ons leven immers nieuw ontloken is'. Ignatius blijkt doordrongen van het besef dat de 'dag des Heren' iets heel anders is dan de sabbat, iets volstrekt nieuws. Deze dag is bijvoorbeeld niet de 'sabbat der christenen', maar heeft met de sabbat niets gemeen; hij is iets heel anders.

4..
Paulus noemt de dag waarop de christelijke gemeente bijeenkomt in zijn eerste brief aan de Korinthiërs: 'de eerste dag na de sabbat' (16:2).

Cherry

Datum: 30-06-2016

Door: Cherry

Onderwerp: Re:Re:Re:Re:Re:Re:DE ZEVEN BERGEN

Marten Dek:
De traditie van jou? De sabbath is Oud Testamentisch en hoort bij de Joodse wet. God gaf immers de wet aan Mozes en de Israelieten.
In het NT kwam de genade door het offer van Christus, de wet om zelf je behoudenis te verdienen werd vervangen door de genade. Het was niet mogelijk om door de wet behouden te worden.
De H. Geest leidde de apostelen en toen er mensen waren die de wet weer wilden invoeren en leerde de H.Geest hun:

Hand. 15:
[24] Wij hebben vernomen dat enkelen, uit onze kring afkomstig, maar zonder opdracht van ons, met hun woorden verwarring en onrust onder u hebben gezaaid. [25] Daarop hebben wij eenstemmig besloten om een paar mannen uit te kiezen en die mee te sturen met onze vrienden Barnabas en Paulus, [26] die zich met hart en ziel inzetten voor de naam van onze Heer Jezus Christus. [27] Wij hebben Judas en Silas dus afgevaardigd; zij zullen u dezelfde boodschap ook mondeling overbrengen. [28] De heilige Geest en wij hebben besloten u geen enkele last op te leggen dan alleen wat strikt noodzakelijk is: [29] u moet zich onthouden van afgodenvlees, bloed, verstikt vlees en ontucht.
Als u daarvan afblijft, is het in orde. Het ga u goed.’ (Hand. 15).

Dat onrust zaaien . dat slaat ook op jou! Want jij doet niet anders. Pas maar op.
Cherry

Datum: 21-07-2016

Door: Cherry

Onderwerp: Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:DE ZEVEN BERGEN


Cherry

juli 21, 2016 om 12:13 pm

Je reactie is in afwachting van moderatie.


Marten Dek, Ik zal jou vertellen wat jij mij vraagt.
Jij wilt van mij horen dat Jezus de Tien Geboden in mijn hartje schrijft. Maar Hij schrijft daar iets anders in.
Eerst dit. Kan Hij de 10 Geboden in mijn hartje schrijven? Mijn antwoord is: NEE. Dat kan Hij niet. Waarom niet? Nou hierom niet:
Wet en genade.
Staan christenen onder de wet van Mozes?
Wat wil Marten vragen?
Als je zegt dat Jezus de wet heeft vervult wat heeft dit met afschaffing te maken.
Als je iets vervult dan heeft dit puur te betekenen dat je het hebt gedaan. Ik denk dat de tien geboden maar ook de andere geboden van het oude testament nog steeds voor ons gelden. Als christen zijn we ingeënt op de edele olijfboom en horen we tot Gods volk. Veel van de geboden overigens gaan niet op omdat er geen tempel is en er geen offers gebracht hoeven te worden voor onze zonden. De geboden die God zijn volk gegeven heeft (Israël) zijn leefregels die alleen maar ten goede voor ons zijn. Waarom zouden wij ons van die leefregels niets meer aantrekken?

Antwoord:
1. De wet van Mozes is voor christenen afgeschaft. Een mens staat helemaal onder de wet van Mozes of helemaal niet. Er is dus maar één mogelijkheid.

2. Om aan te tonen dat een christen niet onder de wet van Mozes staat zijn er duidelijke schriftgedeelten die ons dit aantonen. Het duidelijkste voorbeeld is wat de apostel Paulus schrijft over zichzelf na zijn bekering. Paulus was een echte Jood, opgegroeid onder de wet van Mozes.

De apostel Paulus zegt in 1 Corinthiërs 9:20: “en ik ben voor de Joden geworden als een Jood, om Joden te winnen; hun, die onder de wet staan, als onder de wet – hoewel persoonlijk niet onder de wet – om hen, die onder de wet staan, te winnen;…

De apostel zegt hier letterlijk: ” – hoewel persoonlijk niet onder de wet -”

Als de apostel Paulus, opgegroeid onder de wet van Mozes dit zegt dan betekent dat christenen die niet opgegroeid zijn onder de wet van Mozes zeker niet onder de wet van Mozes staan.

Dit wordt weer bevestigd in Galaten 3:21-25:
“Is de wet dan in strijd met de beloften Gods? Volstrekt niet! Want indien er een wet gegeven was, die levend kon maken, dan zou inderdaad uit een wet de gerechtigheid voortgekomen zijn. Neen, de Schrift heeft alles besloten onder de zonde, opdat ten gevolge van het geloof in Jezus Christus de belofte het deel zou worden van hen, die geloven. Doch voordat dit geloof kwam, werden wij onder de wet in verzekerde bewaring gehouden met het oog op het geloof, dat geopenbaard zou worden. De wet is dus een tuchtmeester voor ons geweest tot Christus, opdat wij uit geloof gerechtvaardigd zouden worden. Nu echter het geloof gekomen is, zijn wij niet meer onder de tuchtmeester.”

In het laatste stukje van dit tekstgedeelte wordt de wet een tuchtmeester genoemd. Vervolgens staat er: Nu zijn wij niet meer onder de tuchtmeester (de wet van Mozes).

Romeinen 6:14-15: “Immers, de zonde zal over u geen heerschappij voeren, want gij zijt niet onder de wet, maar onder de genade. Wat dan? Zullen wij zondigen, omdat wij niet onder de wet, maar onder de genade zijn? Volstrekt niet!.”

In bovenstaande gedeelte staat letterlijk “want gij zijt niet onder de wet”.

Romeinen 7:1-6: “Of weet gij niet, broeders, – ik spreek immers tot wie de wet kennen – dat de wet heerschappij voert over de mens, zolang hij leeft? Want de gehuwde vrouw is door de wet aan haar man gebonden, zolang deze leeft; wanneer echter de man sterft, is zij ontslagen van de wet, die haar aan die man bond. Zo zal zij dan, indien zij bij het leven van haar man een ander tot man neemt, echtbreekster heten; wanneer echter de man sterft, is zij vrij van de wet, zodat zij geen echtbreekster is, indien zij zich aan een andere man geeft. Bijgevolg, mijn broeders, zijt ook gij dood voor de wet door het lichaam van Christus om het eigendom te worden van een ander, van Hem, die uit de doden opgewekt is, opdat wij Gode vrucht zouden dragen. Want toen wij in het vlees waren, werkten de zondige hartstochten, die door de wet geprikkeld worden, in onze leden, om voor de dood vrucht te dragen; maar thans zijn wij van de wet ontslagen, dood voor haar, die ons gevangen hield, zodat wij dienen in de nieuwe staat des Geestes en niet in de oude staat der letter.”

In het bovenstaande gedeelte spreekt Paulus waarschijnlijk tegen bekeerde Joden. Hij zegt letterlijk: “maar thans zijn wij van de wet ontslagen, dood voor haar, die ons gevangen hield, zodat wij dienen in de nieuwe staat des Geestes en niet in de oude staat der letter.”

Om te zien dat God dit ook meent dat wij niet onder de wet staan wordt vooral beschreven in de Galaten brief. De Galaten keerden terug tot de wet van Mozes, te beginnen met de besnijdenis. Lees de gehele Galaten brief maar eens met dit onderwerp in gedachte. Dat de apostel het vasthouden aan de wet van Mozes ziet als een ernstige dwaling komt wel het best tot uiting in de felle tekst:

Galaten 1:6-9:
“Ik sta er verbaasd over dat u God, die u tot de genade van Christus geroepen heeft, zo snel de rug toekeert en overgaat naar een ander evangelie! Er bestaat geen ander. Er zijn alleen maar lieden die u in verwarring brengen en het evangelie van Christus willen verdraaien. Maar ook al zouden wijzelf of een engel uit de hemel u een evangelie verkondigen dat afwijkt van wat wij u vroeger verkondigd hebben, hij zij vervloekt! We hebben het al eerder gezegd en ik herhaal het hier: als iemand u een evangelie verkondigt dat afwijkt van wat u ontvangen hebt, hij zij vervloekt!”

Het is duidelijk dat de apostel Paulus er alles aan is gelegen om de Galaten van hun dwaling af te brengen. Was dit terecht? Achteraf gezien, 2000 jaar later moeten we zeggen: Ja. We zien hoe de moslims een soort geloof gecreëerd hebben wat terugvalt op de wet van Mozes. En we zien dat bij moslims van de kern van het christelijk geloof niets is overgebleven. Vandaar naar ik meen ook de felheid van de apostel Paulus.

Verder zijn er in het Nieuwe Testament nog veel teksten die het bovenstaande keer op keer bevestigen. De Schrift spreekt onder meer over een nieuw verbond.

Lucas 22:19-20 (NBG)
En Hij nam een brood, sprak de dankzegging uit, brak het en gaf het hun, zeggende: Dit is mijn lichaam, dat voor u gegeven wordt; doet dit tot mijn gedachtenis.
Evenzo de beker, na de maaltijd, zeggende: Deze beker is het nieuwe verbond in mijn bloed, die voor u uitgegoten wordt.

Iedere andere uitleg over de wet, komt voort uit andere Bron.
Cherry

Datum: 02-08-2016

Door: Cherry

Onderwerp: Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:DE ZEVEN BERGEN

Ja Marten, en wat mij ook steekt is, dat jij steeds maar weer zegt dat ik Jezus niet geloof. Jij bezorgt mij zo een slechte naam.
Maar het is precies andersom.
In de bijbel staat precies dat Jezus op zondagmorgen vroeg is opgestaan en ik geloof de bijbel en jij niet. Jij gelooft dat niet!
Het staat in Marcus 16:9: "Nadat Hij ’s morgens vroeg op de eerste dag van de week was opgestaan, vertoonde Hij zich het eerst aan Maria van Magdala, bij wie Hij zeven demonen uitgedreven had".

Cherry

<< 48 | 49 | 50 | 51 | 52 >>

Nieuw bericht

YOUTUBE LIJST

De lijst is leeg.

YOUTUBE LIJST

De lijst is leeg.